Tästä löydät usein kysytyt kysymykset ja vastauksemme niihin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, Ota yhteyttä 24/7 asiakaspalveluumme: +358 800 02200. Soittaminen asiakaspalveluumme on maksutonta.
Asiakkaaksi rekisteröityminen
Pitääkö minun rekisteröityä Faastin asiakkaaksi?
Ei. Faastin latausasemilla voit maksaa latauksen kätevästi maksukortilla ja ladata ilman rekisteröitymistä.
Jos haluan rekisteröityä Faastin asiakkaaksi, miten se tapahtuu?
Halutessasi voit rekisteröityä Faastin asiakkaaksi täällä. Rekisteröitymisen jälkeen lataa Faastin Virta-sovellus ja kirjaudu sovellukseen Faastin tunnuksillasi.
- Lataa Virta-sovellus App Storesta
- Lataa Virta-sovellus Google Play Kaupasta
Lataaminen
Miten lataan ja maksan korttimaksuautomaatilla?
Faastin latausasemilla voit maksaa latauksen kätevästi maksukortilla. Katso latausohjeet täältä.
Miten lataan ja maksan sovelluksella?
Kun lataat Faastin Virta-sovelluksen, voit ladata ja maksaa sovelluksella. Katso latausohjeet täältä.
Mitä teen, jos lataus ei käynnisty?
Jos lataus ei käynnisty normaalisti, voit kokeilla seuraavia:
- Varmista, että latauskaapeli on kiinnitetty autoon kunnolla.
- Irrota latauskaapeli ja kiinnitä se uudestaan.
- Jos käytät lataukseen sovellusta, sulje sovellus ja käynnistä se uudestaan.
- Jos käytät RFID-lataustunnistetta, yritä tunnistautua latauspisteeseen uudestaan.
- Jos latauspiste on ”pimeänä”, eli siinä ei näytä olevan lainkaan virtaa, ole hyvä ja ota yhteyttä 24/7 asiakaspalvelummme: +358 800 02200.
Miksi autoni ei lataa täydellä nopeudella?
Tyypillisesti sähköauton latauksessa saavutetaan auton suurin latausnopeus vain hetkellisesti. Latauksen nopeuteen vaikuttaa esimerkiksi seuraavat asiat:
- Akkujärjestelmä ja sen latauskapasiteetti. Auton kyky vastaanottaa latausta vaihtelee. Esimerkiksi jotkut autot tukevat jopa 350 kW latausta, mutta pienimmillään vastaanottokyky voi korkeimmillaankin olla vain 50 kW.
- Akun varaustila. Yleensä latausnopeus on suurin, kun akku on tyhjempi.
- Akun käyttöikä ja kunto. Vanhemmat akut yleensä latautuvat hitaammin.
- Akun lämpötila. Optimaalinen latauslämpötila on yleensä 20–25 °C. Kylmissä tai erittäin kuumissa lämpötiloissa akun latausnopeus voi hidastua.
Miten toimin, jos latauslaite on epäkunnossa?
Jos latauslaite on epäkunnossa, ole hyvä ja ilmoita siitä 24/7 asiakaspalveluumme: +358 800 02200. Kerro asiakaspalvelijallemme seuraavat tiedot:
- Latauslaitteen numero
- Latauslaitteen osoite
- Kuvaus ongelmasta
Toimiiko Autocharge Faastin latausasemilla?
Kyllä. Voit käyttää latausasemillamme Autocharge-latausta.
Latauksen hinta
Mitä sähköauton lataus Faastin latausasemilla maksaa?
Ultranopean latauksen hinta on korttimaksulla 0,39 €/kWh ja sovelluksella maksettaessa 0,33 €/kWh.
Miksi lataaminen on edullisempaa sovelluksella maksettaessa?
Kun lataat sovelluksella, latauksen hinta laskutetaan kerran kuukaudessa luottokortiltasi. Tällöin maksun kulut ovat meille pienemmät ja siksi latauksen hinta on alhaisempi sovelluksella ladattaessa.
Asiakaspalvelu
Onko Faastilla asiakaspalvelu puhelimitse?
Kyllä. Asiakaspalvelumme toimii 24/7 numerossa +358 800 02200. Soittaminen asiakaspalveluumme on maksutonta.
Onko Faastilla asiakaspalvelu sähköpostitse?
Kyllä. Jos asia ei ole kiireinen, tavoitat asiakaspalvelumme myös sähköpostitse: support@virta.global.
Etkö löytänyt etsimääsi vastausta?
Ota yhteyttä 24/7 asiakaspalveluumme: +358 800 02200. Soittaminen asiakaspalveluumme on maksutonta.